اهمیت رتبه بندی شرکت های مشاور و پیمانکاری

ثبت شرکت و آغاز به فعالیت

 

کسانی که به دنبال ثبت شرکت و آغاز کار و فعالیت در آن هستند؛ در صورتی که شرکت مورد نظر خویش را ثبت نموده اید؛ بهتر است از افراد کاربلد و باتجربه در حوزه های مختلف فعالیتی خویش در شرکت استفاده به عمل آورید. چرا که رتبه بندی شرکت ها بر حسب معیارهای مختلفی صورت می گیرد که یکی از آن ها داشتن رزومه اعضای هیئت مدیریه آن می باشند. به همین علت است که بایستی از افراد کاربلدی در این حوزه استفاده شود تا در گرید شرکت نقش تعیین کننده برای شرکت شما داشته باشند.

حال ممکن است این سوال پیش آید که اصلاگرید شرکت چیست و به چه کار می آید؟ یا برای ارتقای رتبه بندی شرکت می بایست چه کار کرد؟ سوالات و ابهامات موجود در این زمینه با ارائه توضیحاتی که ذکر خواهند شد؛ در ادامه پاسخ داده می شود. پس با ما تا پایان همراه باشید.

 

فرآیند رتبه بندی شرکت ها
فرآیند رتبه بندی شرکت ها

 

فرآیند رتبه بندی شرکت ها

 

شرکت های مختلف بر حسب معیارها و ارزیابی های مختلف رتبه بندی می شوند. به رتبه بندی شرکت ها به اصطلاح گرید نیز اطلاق می شود. گرید شرکت ها از اهمیت بسزایی برای شرکت های مختلف برخوردار است. به این صورت که شرکت هایی که می توانند خود را در اخذ رتبه در رده های بالاتری نگه دارند؛

به منزله کیفیت کار ارائه شده آن هاست و می توان با اطمینان بیشتری به کارهای تولیدی آن ها چشم دوخت. بنابراین به طور کلی هر شرکتی به منظور قرارداد بستن با شرکت ها و سازمان های دولتی نیازمند به دریافت رتبه شرکت خود می باشد. چرا که در غیر این صورت نمی توانند با هیچ یک از شرکت ها و سازمان های دولتی قرارداد ببندند. به همین منظور است که اهمیت رتبه بندی شرکت ها بسیار بالاست و هر یک از شرکت ها ملزم به گرید شرکت خود می باشند.

 

به طور کلی رتبه بندی شرکت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رتبه بندی پیمانکاران
  • رتبه بندی مشاوران
  • رتبه بندی شرکت های انفورماتیک
  • رتبه بندی شرکت های طرح و ساخت
  • رتبه بندی انبوه سازان

که در ادامه به معرفی رتبه بندی مشاور و پیمانکاری اشاره می شود.

 

اخذ رتبه پیمانکاری
اخذ رتبه پیمانکاری

 

اخذ رتبه پیمانکاری

 

همان طور که گفته شد رتبه بندی شرکت به طور کلی بسیار حائز اهمیت می باشد. رتبه بندی پیمانکاران نیز دربردارنده مزیت های بسیار زیادی است و از مزیت های شایان توجهی بهره مند می باشد. به طور کلی اخذ رتبه پیمانکاری را در ۱۱ زیرگروه تقسیم بندی می کنند که از رشته هایی مثل ساختمان و صنعت و معدن گرفته تا رشته هایی مثل مرمت آثار باستانی و کاوش های زمینی را در بر می گیرد که رتبه بندی بر اساس رتبه ای بین ۱ تا ۵ برای آن ها تعریف می شود که بالاترین رتبه ۱ و کمترین آن ها ۵ می باشد.

بنابراین در صورتی که شرکت هایی با رشته های مورد نظر پیمانکاری هنوز رتبه بندی شرکتی نشده اند؛ هیچ گونه شانسی برای عقد قرارداد با شرکت های دولتی را نداشته و آن ها فاقد اعتبار می باشند و شرکت هایی که در این رتبه بندی، رتبه های اول را به خود اختصاص دهند؛ نشان دهنده صلاحیت و شایستگی آن ها می باشد که می توان به ضرس قاطع به سرمایه گذاران و کارفرمایان آن ها اطمینان حاصل نمود. در نظر داشته باشید که به منظور ارتقای رتبه بندی پیمانکاران، استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارکشته، امتیاز کارهای صورت داده شده توسط آنان در فعالیت های مربوط به ساخت و ساز و پروژه های عمرانی مختلف، توان مالی مورد نیاز و… دخیل هستند و می توانند اخذ رتبه پیمانکار شما را دستخوش تغییراتی کنند و شما را به رتبه بالاتری ارتقاء بخشند.

 

اخذ رتبه مشاور
اخذ رتبه مشاور

 

اخذ رتبه مشاور

 

پیشتر یادآور شدیم که رتبه بندی پیمانکاران در ۱۱ زیرگروه و با رتبه های بین ۱ تا ۵ تعریف می شوند. این در حالی است که رتبه بندی مهندسی مشاور دارای ۳ رتبه بندی در ۹ زیرگروه است  که رشته هایی نظیر شهرسازی و معماری، راه و ترابری تا رشته هایی نظر صنعت و نفت و گاز و … را در بر می گیرد و نمره آن ها هم بین ۱ تا ۳ تعریف می شود که مسلما رتبه یک بهترین رتبه ممکن در اخذ رتبه مشاور می باشد.

به منظور ارتقای رتبه بندی شرکتی در این حوزه نیز موارد مختلفی را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهند که از آن جمله می توان به نیروی فنی و مهندسی مجرب و کارکشته با رزومه عالی، امکانات فنی و نرم افزاری به روز و نیز سایر فعالیت های لازم در حوزه فنی و مهندسی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد تا در نهایت رتبه ای را بر حسب فعالیت ها و نیروی فنی و مهندسی به آن ها از ۱ تا ۳ اعطاء نمایند که نشان دهنده صلاحیت ها و عملکردهای شرکت مذکور می باشد. هر یک از رتبه بندی های شرکت می بایست مدارک لازم را پیش از اجرای هر فرآیندی فراهم نمایند و مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت و نیز هزینه رتبه بندی شرکت را در نظر داشته باشند تا در نهایت شامل یکی از رتبه بندی های شرکت گردند.

 

برگرفته از ثبت فوری https://sabtfori.ir/

http://sabtorotbe.blog.ir/1399/02/15/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7

https://sajar.mporg.ir/

درباره ی uni-site

مطلب پیشنهادی

رتبه بندی شرکت

شرایط رتبه بندی و اخذ رتبه پیمانکاری و اخذ رتبه مشاور

رتبه بندی شرکت ها   همان طور که می دانید شرکت های مختلف را بر …